Metoda Suzuki (Metoda Języka Ojczystego) bazuje na
całkowicie naturalnym i powszechnym procesie – nauce języka
ojczystego, który ilustruje w najwyraźniejszy sposób niezwykły
potencjał uczenia się u małych dzieci. Badania naukowe
potwierdzają, że nawet pięciolatki posiadają, jeszcze
nieuświadomioną gramatyczną wiedzę, bardziej złożoną niż w
jakimkolwiek podręczniku do nauki języka.
Twórca Metody Shinichi Suzuki uważnie obserwował
sposób, w jaki dziecko uczy się mówić, a także rolę
postępowania matki i środowiska w tym procesie. Stało się jasne
dla niego, że w nauce języka ojczystego niemożliwe jest
niepowodzenie. Każde dziecko ucząc się kroczy swoją własną
ścieżką wykorzystując niesamowity potencjał by przyswajać język
z najdrobniejszymi lokalnego dialektu. To wszystko dzieje się
pomimo, że większość rodziców nie ma doświadczenia w nauczaniu
języków.
Suzuki podjął się
stworzenia warunków, w których każde dziecko może się uczyć
grać na instrumencie. Nawet jeśli później nie chce wiązać z muzyką życia
zawodowego, nauka gry na instrumencie może pomóc rodzicom wychować go na wrażliwego, utalentowanego człowieka.
Shinichi Suzuki przyjął konkretne założenia:
1. Każdy jest w stanie się uczyć
2. Naukę należy zacząć możliwie jak najwcześniej (praktycznie 3 rok życia)
3. Rodzic w procesie uczenia jest tak ważny jak nauczyciel
4.Najpierw uczymy się grać, a potem czytać nuty - tak samo jak najpierw małe dziecko umie mówić, a potem uczy się czytać
5. Istotnym elementem nauki jest codzienne słuchanie muzyki (dzieci otrzymują płyty z nagraniami utworów których się uczą)
6. Oprócz lekcji indywidualnych odbywają się też lekcje grupowe, aby dzieci mogły razem pobawić się muzyką:)
7. Powtarzanie tego co już umiemy jest równie ważne jak uczenie się nowych rzeczy, dokładnie tak jak w nauce mówienia. Stale więc doskonalimy przerobiony już repertuar. Stare utwory są dla nas bezpieczną bazą do nauki nowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz