Metoda Suzuki

Metoda Suzuki (Metoda Języka Ojczystego) bazuje na całkowicie naturalnym i powszechnym procesie – nauce języka ojczystego, który ilustruje w najwyraźniejszy sposób niezwykły potencjał uczenia się u małych dzieci. Badania naukowe potwierdzają, że nawet pięciolatki posiadają, jeszcze nieuświadomioną gramatyczną wiedzę, bardziej złożoną niż w jakimkolwiek podręczniku do nauki języka.
Twórca Metody Shinichi Suzuki uważnie obserwował sposób, w jaki dziecko uczy się mówić, a także rolę postępowania matki i środowiska w tym procesie. Stało się jasne dla niego, że w nauce języka ojczystego niemożliwe jest niepowodzenie. Każde dziecko ucząc się kroczy swoją własną ścieżką wykorzystując niesamowity potencjał by przyswajać język z najdrobniejszymi lokalnego dialektu. To wszystko dzieje się pomimo, że większość rodziców nie ma doświadczenia w nauczaniu języków.
Suzuki podjął się stworzenia warunków, w których każde dziecko może się uczyć grać na instrumencie. Nawet jeśli później nie chce wiązać z muzyką życia zawodowego, nauka gry na instrumencie może pomóc rodzicom wychować go na wrażliwego, utalentowanego człowieka.

Shinichi Suzuki przyjął konkretne założenia:

1. Każdy jest w stanie się uczyć 

2. Naukę należy zacząć możliwie jak najwcześniej (praktycznie 3 rok życia)

3. Rodzic w procesie uczenia jest tak ważny jak nauczyciel

4.Najpierw uczymy się grać, a potem czytać nuty - tak samo jak najpierw małe dziecko umie mówić, a potem uczy się czytać

5. Istotnym elementem nauki jest codzienne słuchanie muzyki (dzieci otrzymują płyty z nagraniami utworów których się uczą)
6. Oprócz lekcji indywidualnych odbywają się też lekcje grupowe, aby dzieci mogły razem pobawić się muzyką:)
7. Powtarzanie tego co już umiemy jest równie ważne jak uczenie się nowych rzeczy, dokładnie tak jak w nauce mówienia. Stale więc doskonalimy przerobiony już repertuar. Stare utwory są dla nas bezpieczną bazą do nauki nowych.

 

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza